Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Succesele și planurile de viitor ale CFM, discutate într-o audioconferință cu feroviarii

     

    Î.S. „Calea Ferată din Moldova” a depășit crizele financiare cu care s-a confruntat preț de câțiva ani, astfel încât, astăzi, compania se află în plin proces de dezvoltare. Asigurările vin din partea directorului general al CFM, Iurii Topala. Acesta a precizat că întreprinderea a devenit mai flexibilă și mai atractivă pentru agenții economici. Declarațiile au fost făcute în cadrul unei audioconferințe cu angajații din filialele întreprinderii. Primul subiect discutat de administrație a vizat salariile feroviarilor.

    Așa cum v-am promis, am reușit să lichidăm acele „cozi istorice” pe care le-am purtat pe umerii noștri câțiva ani. Acest lucru ar fi fost imposibil, dacă n-am fi avut susținerea și suportul Fondatorilor. Agenția Proprietății Publice, condusă de dl director Vladimir Baldovici, ne-a venit în ajutor prin deschiderea spre colaborare. Ne-a permis să fim mai flexibili cu agenții economici și ne-a oferit pârghii legale de a acționa în vederea majorării fluxului marfar. Nu în ultimul rând, Ministerul Economiei și Infrastructurii, condus de domnul ministru Chiril Gaburici, o instituție care dezvoltă politici în domeniul transporturilor și care și-a delegat reprezentanți în Consiliul de Administrare al CFM, ne-a sprijinit inclusiv prin depistarea mai multor soluții pentru optimizarea cheltuielilor, majorarea fluxului de transport, dar și înaintarea unor modificări ale legislației care ne-au permis să acționăm cu mai puțină birocrație. După cum cunoașteți, transportul de călători nu produce venituri, însă, datorită implicării personale a domnului ministru și a echipei, datorită vizibilității pe care a conferit-o ministerul pentru transportul feroviar, pe timp de vară, trenul Chișinău – Odesa a circulat zilnic, biletele fiind cumpărate în proporție de 100 procente, a spus Iurii Topala.

    În ceea ce privește majorarea coeficientului salarial, managerul instituției a ținut să infirme informațiile vehiculate în spațiul public, precum că plata pentru stagiul de muncă ar fi fost lichidată.

                Vreau să infirm acele informații care circulau în rândurile angajaților noștri, conform cărora noi am fi anulat deja coeficientul pentru stagiu de muncă. Este o informație greșită, ba mai mult, vreau să vă spun că am dispus să fie instituită o Comisie în acest sens, formată din reprezentanți ai administrației și ai sindicatelor de profil. Membrii acestei Comisii se întrunesc și dezbat mai multe modalități de majorare a salariilor, astfel încât acestea să fie convenabile pentru toți salariații și, totodată, echitabile. Vreau să vă asigur că vom găsi asemenea modalități, mai ales că avem indicații din partea domnului prim-ministru al Republicii Moldova Pavel Filip să acționăm prompt în vederea acestor majorări. Inclusiv Domnia Sa ne-a cerut să creăm condiții de muncă mai atractive pentru feroviari, a precizat directorul instituției.

                De asemenea, directorul Căii Ferate din Moldova a declarat că în anul 2018 volumul transportului intern de mărfuri a crescut.

    Dumneavoastră probabil ați sesizat și singuri că, un procent semnificativ din transportul intern de marfă, l-a constituit transportarea materialelor de construcție pentru reabilitarea drumurilor din țară. Agenții economici care au câștigat licitațiile pentru desfășurarea lucrărilor în cadrul proiectului guvernamental „Drumuri bune 1 și 2” au optat pentru serviciile noastre, a „Căii Ferate”. Până acum au fost transportate materiale pentru construcția și repararea a 1600 de kilometri de drumuri. Am primit bani pentru aceste servicii, importanți pentru noi, mai ales în perioada toamnă târzie – iarnă. Pentru anul curent, este planificată construirea altor 2600 de km. Astfel, sperăm că și de data aceasta toate cele necesare să fie transportate alături de noi, alături de CFM, a conchis Iurii Topala.

                Administrația CFM consideră că majorarea fluxului de marfă pe calea ferată se datoreză inclusiv apariției mai multor companii pe piața din Republica Moldova. Acest fapt, spune Iurii Topala, a permis întreprinderii să devină mai competitivă.

    Probabil, o parte dintre aceste majorări a fluxului de marfă se datorează și deschiderii pe piață a mai multor companii, a noilor agenți economici. Majoritatea dintre ei, cei care au nevoie de asemenea servicii, aleg să-și ducă bunurile împreună cu noi, deoarece CFM înseamnă și siguranță. Exporturile au crescut, la nivel de țară, cu 30 la sută, iar asta ne-a oferit nouă, celor de la „Calea Ferată”, posibilități de a ne stabiliza economic și de a restitui o parte din datoriile pe care le-am avut acumulate în anii precedenți, susține directorul CFM.

                Managerul instituției feroviare a mai declarat că în anul 2018 au fost reduse cheltuielile pentru întreținerea edificiilor, în baza micșorării tarifelor la gaze naturale și energie electrică. Iurii Topala a vorbit despre planurile de viitor ale companiei. Potrivit acestuia, pentru anul 2019 a fost planificată reabilitarea capitală a 600 de vagoane care anterior au zăcut în depourile din țară, precum și reparația curentă a altor o mie de vagoane. Toate acestea se datorează majorării numărului de solicitări de transport pe cale feroviară din partea agenților economici. În același timp, în curând, BERD va da startul licitației pentru reabilitarea infrastructurii feroviare pe un tronson cu o lungime de 233 de kilometri.

                La finalul ședinței, șefii nodurilor feroviare din țară au remarcat succesele înregistrate de CFM și și-au exprimat convingerea că întreprinderea își va continua calea spre dezvoltare, astfel încât schimbările să fie favorabile atât pentru beneficiarii serviciilor de transport feroviar, cât și pentru angajați.


    14.02.2024 | Serghei Tomșa a fost numit în funcția de Director general interimar al Î.S. “Calea Ferată din Moldova”
    Astăzi,14 februarie 2024, Directorul general al Agenției Proprietății Publice, dl Roman Cojuhari, l-a prezentat pe dl Serghei Tomșa, în calitate de director general interimar al CFM, acesta, pînă în prezent a îndeplinit funcția de vicedirector general, responsabil de infrastructură și tracțiune....

    14.02.2024 | CFM- 3 ani de provocări, progrese și rezultate
    În ultima zi a exercitării funcției de Director general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, a prezentat în cadrul unei conferințe de presă raportul de activitate pentru anii 2021-2024. În raport se rergăsește descrierea proiectelor de infrastructură feroviară initiate în această perioadă, a acțiunilor întreprinse pentru stabilizarea și redresare a situației economice din cadrul întreprinderii, dar și alte acțiuni importante pentru dezvoltarea sectorului feroviar în Republica Moldova....

    04.01.2024 | Comunicat informative privind proiectul de reabilitare a coridorului feroviar Nord-Centru "RLF - Moldovan Railways Crisis Response" ("RLF-Raspuns de Urgenta-Caile Ferate din Moldova") în cadrul inițiativei Solidarity Lanes
    Creșterea capacității rețelei feroviare naționale prin reabilitarea liniilor de cale ferată pe coridorul Vălcineț-Ungheni-Căinari, cu înlăturarea restricțiilor de viteză și masă a trenurilor. Domeniul de aplicare general: Proiectul își propune să ofere capacitate suplimentară de infrastructură de-a lungul coridorului Nord-Central și să ofere acces îmbunătățit la porturile Constanța, Galați, Giurgiulești și Reni. Proiectul va realiza acest lucru prin eliminarea restricțiilor severe de viteză de-a lungul coridorului prin reînnoirea căii și balastului în locații critice. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!