Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Tronsonul feroviar Basarabeasca- Berezino a fost dat în exploatare

    După exact 2 luni de lucrări, tronsonul de cale ferată Basarabeasca- Berezino este funcțional. Ceea ce înseamnă că începând cu luna septembrie, Republica Moldova va putea exporta și importa mărfuri pe cale feroviară  prin portul dunărean Izmail din Ucraina, ocolind regiunea transnistreană. Inițial, tronsnul feroviar Basarabeasca- Berezino va fi doar pentru transport de marfă, în viitor, însă vor putea fi relansate și curse de pasageri.

    Calea ferată care unește cele două state se întinde pe o lungime de aproximativ  23 km, dintre care 1,2 km pe teritoriul Republicii Moldova. Pentru reconstrucția segmentului feroviar din țara noastră, CFM a alocat peste un milion de euro. Redeschiderea tronsonului Basarabeasca-Berezino va permite transportarea zilnică a aproximativ 12 mii de tone de marfă, fiind redusă semnificativ aglomerația de pe portul Reni.  Astăzi de pe peronul gării feroviare din Chișinău a pornit primul tren marfar, format din 24 de semivagoare încărcate cu articole din metal, cu destinația Galați. Totodată, prin intermediul segmentului de cale ferată reabilitat, Ucraina va putea exporta mărfuri în Republica Moldova și în țările UE.

    În contextul evenimentului, a avut loc și o întrevedere a delegațiilor celor două țări la care s-au discutat mai multe subiecte de interes comun. Printre cele mai importante au fost deschiderea punctului comun de control a transportului feroviar la stația Basarabeasca, efectuarea tranzitului trenurilor prin stația Reni fără a efectua controlul vamal, liberalizarea transportului rutier de marfă între Republica Moldova și Ucraina, arenda cisternelor feroviare din parcul feroviar al Ucrainei pentru transportul păcurii. 

    De asemenea, oficialii s-au referit și la stadiul de realizare a contractului privind serviciile de tracțiune cu locomotivele S.A. „Ukrzalizniția”, serviciul căreia deja se prestează, precum și la repatrierea vagoanelor/mărfurilor din vagoane, blocate pe teritoriul Ucrainei de la momentul începerii războiului. 

    Amintim că lucrările de reabilitare a tronsonului feroviar Basarabeasca-Berezino au fost lansate în luna iunie, atunci ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a semnat cu omologul său ucrainean, Oleksandr Kubrakov, Memorandumul de Înțelegere pentru dezvoltarea tronsonului de cale ferată Basarabeasca-Berezino. Acest segmet feroviar nu a fost funcțional aproape 25 de ani.

     


    14.02.2024 | Serghei Tomșa a fost numit în funcția de Director general interimar al Î.S. “Calea Ferată din Moldova”
    Astăzi,14 februarie 2024, Directorul general al Agenției Proprietății Publice, dl Roman Cojuhari, l-a prezentat pe dl Serghei Tomșa, în calitate de director general interimar al CFM, acesta, pînă în prezent a îndeplinit funcția de vicedirector general, responsabil de infrastructură și tracțiune....

    14.02.2024 | CFM- 3 ani de provocări, progrese și rezultate
    În ultima zi a exercitării funcției de Director general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, a prezentat în cadrul unei conferințe de presă raportul de activitate pentru anii 2021-2024. În raport se rergăsește descrierea proiectelor de infrastructură feroviară initiate în această perioadă, a acțiunilor întreprinse pentru stabilizarea și redresare a situației economice din cadrul întreprinderii, dar și alte acțiuni importante pentru dezvoltarea sectorului feroviar în Republica Moldova....

    04.01.2024 | Comunicat informative privind proiectul de reabilitare a coridorului feroviar Nord-Centru "RLF - Moldovan Railways Crisis Response" ("RLF-Raspuns de Urgenta-Caile Ferate din Moldova") în cadrul inițiativei Solidarity Lanes
    Creșterea capacității rețelei feroviare naționale prin reabilitarea liniilor de cale ferată pe coridorul Vălcineț-Ungheni-Căinari, cu înlăturarea restricțiilor de viteză și masă a trenurilor. Domeniul de aplicare general: Proiectul își propune să ofere capacitate suplimentară de infrastructură de-a lungul coridorului Nord-Central și să ofere acces îmbunătățit la porturile Constanța, Galați, Giurgiulești și Reni. Proiectul va realiza acest lucru prin eliminarea restricțiilor severe de viteză de-a lungul coridorului prin reînnoirea căii și balastului în locații critice. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!