Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Retrospectiva anului 2022. Provocări. Progrese. Rezultate.

     

    Deschideți raportul

    Anul 2022 a fost marcat de criză economică, război, inflație, secetă și deficit de combustibil, însă datorită viziunii clare, a abordării responsabile și a muncii în echipă,

    Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a reușit să înregistreze progrese economice, operaționale și pe agenda de investiții. Dacă e să ne referim la statisticile generale, atunci în anul 2022 volumul total de mărfuri transportate a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. Iar cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd lei (dublu față de anul 2021). Totodată, mai jos aveți o descriere succintă a proiectelor de infrastructură feroviară, dar și unele acțiuni importante de redresare a situației economice din cadrul întreprinderii. Raportul a fost prezentat în cadrul unei conferințe de presă de către directorul general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat.

     

    ·         Chiar în prima lună a anului 2022, până la începutul războiului din Ucraina, CFM a înregistrat o cifră record de mărfuri transportate. Doar în luna ianurie 2022 au fost transportate în total- 95,68 milioane tone/km- asta în timp ce volumul lunar de mărfuri transportate în anul 2021 era mereu între 25 și 87 mln tone/km.

    ·         A fost inițiat proiectul privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 milioane euro.

    ·         Î.S ”Calea Ferată din Moldova” s-a implicat activ în gestionarea crizei refugiaților, în luna martie fiind organizate curse speciale spre Iași, iar mai multe spații au fost transformate în centre de prim-ajutor.

    ·         În luna mai, 2022, a avut loc lansarea celui mai important proiect de infrastructură feroviară de la independență încoace- Modernizarea tronsonului feroviar Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești. Distanța- 233 km. Valoarea proiectului-113 mln de euro (BERD, BEI, Comisia Europeană). Lucrările sunt executate de o firmă din Kazahstan.

    ·         CFM a achitat integral restanțele salariale și fiscale acumulate pe parcursul anilor precedenți (datorii salariale: 150 mln lei, datorii fiscale- 48 mln lei.) De asemenea, salariile angajaților CFM au fost majorate cu 89% crescând de la 4050 lei la 7654 lei.

    ·         A fost elaborat planul de reabilitare în regim de urgență a coridorului Căinari-Chișinău-Ungheni-Bălți-Vălcineț în cadrul inițiativei UE Solidarity Lanes. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 96 de milioane de euro.( 20 mln grant din partea UE, 12 mln BERD) Lucrările de reabilitare a căilor ferate ar urma să înceapă în acest an pentru a fi finalizate în anul 2024.

    ·         În luna august a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino, deschizând, astfel, accesul spre portul dunărean Izmail din Ucraina.

    ·         După o pauză de 24 de ani, în data de 6 noiembrie 2022, a fost reluată circulația trenului pe cursa internațională Chișinău-Kiev, până în prezent au fost transportați peste 7 mii de pasageri. În anul 2021 nu aveam nicio cursă feroviară internațională, iar în 2022 avem 4 curse active:

    -          Două curse zilnice spre Iași (transportați 114 mii pasageri)

    -          O cursă zilnică spre București (transportați 26 mii de pasageri)

    ·         Republica Moldova este conectată la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T. În acest sens, Uniunea Europeană va acorda 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate din țara noastră.


    13.11.2025 | Finalizarea unei etape importante în construcția conexiunii feroviare Prut 2 – Fălciu
    Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a finalizat una dintre etapele importante ale construcției conexiunii feroviare pe linia Prut 2 – Fălciu, respectiv lucrările de conectare a căii ferate cu ecartament larg la podul din apropierea stației Fălciu (România). Echipele de specialiști feroviari au montat peste 3.000 de traverse, echivalentul a 2.000 de metri de cale ferată. ...

    11.11.2025 | Comunicat de presă
    Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” (CFM) informează, că la data de 10 noiembrie 2025, trenul internațional nr.105/106 pe ruta Chișinău–București a ajuns la destinație la ora 10.45, cu o depășire de peste 4 ore a programului obișnuit. Important: întârzierea de 4 ore și 12 minute s-a produs din motive independente de întreprindere. În această perioadă de 4 ore, garnitura de tren a fost supusă unui control vamal amplu și extins de procesul obișnuit la punctul de trecere Ungheni. Concomitent, organele de drept au efectuat activități procesuale în una din sucursalele întreprinderii din mun. Chișinău, despre detaliile căreia este în drept să comunice, la această etapă, exclusiv entitatea care coordonează acțiunile procesuale. ...

    07.11.2025 | Calea Ferată din Moldova a găzduit participanții „Interoperability Training”
    La 6 noiembrie 2025, Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a primit delegația participanților la instruirea internațională „Interoperability Training”, formată din reprezentanți ai transportatorilor și structurilor feroviare din Serbia, Kosovo, Albania, Muntenegru, Macedonia de Nord, Bosnia și Herțegovina, Turcia, România și Ucraina, Agenției Feroviare din Moldova și Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova. Oaspeții au fost familiarizați cu patrimoniul feroviar al Republicii Moldova, au vizitat Muzeul de Istorie al Căii Ferate din Moldova, Depoul și Gara Feroviară Chișinău, unde au fost prezentate istoria, realizările și perspectivele de modernizare ale sectorului feroviar național. Gazdele au oferit informații privind activitatea operațională a întreprinderii, rolul său strategic în transportul de mărfuri și pasageri, precum și inițiativele de integrare în rețeaua feroviară europeană. ...
    Afișați mai multe ...