CFM își renovează parcul de automobile

 

Î.S. „Calea Ferată din Moldova” se va alege cu 30 de automobile noi. Despre aceasta a anunțat administrația companiei, în cadrul unei conferințe de presă. Primul lot, constituit din 10 automobile, a fost deja livrat, iar celelalte urmează ajungă în parcurile întreprinderii pe parcursul anului viitor.

Potrivit șefului de la CFM, Iurii Topala, automobilele vor fi distribuite la toate nodurile feroviare din Republică, astfel încât intervenția specialiștilor pentru lichidarea unor defecțiuni se producă în cel mai scurt timp posibil. Mai mult, directorul de la „Calea Ferată” a precizat mașinile vor purta loggo-ul CFM, pentru a evita utilizarea lor în alte scopuri decât cele impuse de serviciu.

Autoturismele sunt de model Dacia, de producție românească, iar distribuitorul oficial din țara noastră le-a oferit la un tarif special.  Costul total al celor trei tipuri de mașini noi ajunge la aproape 8 milioane de lei, iar configurațiile acestuia corespund cerințelor pentru efectuarea operațiunilor pe linii.

Până acum, intervențiile inginerilor sau a altor specialiști pe linii generau costuri prea mari pentru companie, în primul rând din cauza consumului sporit de motorină a automobilelor învechite pe care le deține CFM. De asemenea, timpul de intervenție lăsa de dorit, întrucât acestea se defectau foarte des. Mai mult, mentenanța acestor autoturisme era și rămâne a fi mult prea costisitoare și nerentabilă. Economiile nu se pot produce atunci când noi utilizăm mașini fabricate încă în anii 80”, a subliniat Iurii Topala, șeful CFM.

Potrivit datelor prezentate de serviciile responsabile, diferența dintre consumul de motorină a unui automobil de model UAZ, deținut de CFM, și o mașină de model Dacia poate ajunge până la13 mii de lei pe lună, acesta fiind de 5 ori mai mic în cazul noilor mașini.

De asemenea, în cadrul conferinței de presă, șeful de la CFM a prezentat un scurt raport de activitate pentru anul 2018. Potrivit lui Iurii Topala, principala reușită din acest an este lichidarea restanțelor salariale istorice. Mai mult, acesta susține , la ora actuală, administrația poartă negocieri cu Federația sindicatelor de profil, astfel , pe viitor, salariile angajaților feroviari s-ar putea majora cu 35 la sută. De rând cu aceasta, managerul instituției a mai trecut în revistă semnarea contractului de achiziționare a celor 12 locomotive noi, pentru care a fost deja transferată prima tranșă în mărime de 20% din suma totală de 45 milioane de euro. Finalizarea etapei de elaborare a Caietului de sarcini pentru demararea licitației pentru reabilitarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Bender – BasarabeascaEtuliaGiurgiulești, pe o distanță de 233 km este un alt atu al companiei, susține administrația. Costul total al acestui Proiect este de 55 milioane de euro.

La fel, directorulCăii Ferate din Moldova” a precizat pe parcursul anului au fost montate 24 de mii de traverse noi, dar și a fost reparat capital podul GârbovaNăslavcea, fapt care a permis anularea restricțiilor de viteză de 15 km/h.

Managerul instituției feroviare a notat , în domeniul transportului de călători, în anul 2018, CFM a schimbat vechea garnitură care circula la Odesa pe un tren de tip modernizat, a redus considerabil prețul biletelor pentru cursa de la Iași, costul acestora fiind cel mai atractiv de pe piață. Pe viitor, CFM planifică deschidă o casă de tip RoTicket, care ar permite vânzarea biletelor pentru cursele europene.