Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Tronsonul feroviar Basarabeasca- Berezino a fost dat în exploatare

    După exact 2 luni de lucrări, tronsonul de cale ferată Basarabeasca- Berezino este funcțional. Ceea ce înseamnă că începând cu luna septembrie, Republica Moldova va putea exporta și importa mărfuri pe cale feroviară  prin portul dunărean Izmail din Ucraina, ocolind regiunea transnistreană. Inițial, tronsnul feroviar Basarabeasca- Berezino va fi doar pentru transport de marfă, în viitor, însă vor putea fi relansate și curse de pasageri.

    Calea ferată care unește cele două state se întinde pe o lungime de aproximativ  23 km, dintre care 1,2 km pe teritoriul Republicii Moldova. Pentru reconstrucția segmentului feroviar din țara noastră, CFM a alocat peste un milion de euro. Redeschiderea tronsonului Basarabeasca-Berezino va permite transportarea zilnică a aproximativ 12 mii de tone de marfă, fiind redusă semnificativ aglomerația de pe portul Reni.  Astăzi de pe peronul gării feroviare din Chișinău a pornit primul tren marfar, format din 24 de semivagoare încărcate cu articole din metal, cu destinația Galați. Totodată, prin intermediul segmentului de cale ferată reabilitat, Ucraina va putea exporta mărfuri în Republica Moldova și în țările UE.

    În contextul evenimentului, a avut loc și o întrevedere a delegațiilor celor două țări la care s-au discutat mai multe subiecte de interes comun. Printre cele mai importante au fost deschiderea punctului comun de control a transportului feroviar la stația Basarabeasca, efectuarea tranzitului trenurilor prin stația Reni fără a efectua controlul vamal, liberalizarea transportului rutier de marfă între Republica Moldova și Ucraina, arenda cisternelor feroviare din parcul feroviar al Ucrainei pentru transportul păcurii. 

    De asemenea, oficialii s-au referit și la stadiul de realizare a contractului privind serviciile de tracțiune cu locomotivele S.A. „Ukrzalizniția”, serviciul căreia deja se prestează, precum și la repatrierea vagoanelor/mărfurilor din vagoane, blocate pe teritoriul Ucrainei de la momentul începerii războiului. 

    Amintim că lucrările de reabilitare a tronsonului feroviar Basarabeasca-Berezino au fost lansate în luna iunie, atunci ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu a semnat cu omologul său ucrainean, Oleksandr Kubrakov, Memorandumul de Înțelegere pentru dezvoltarea tronsonului de cale ferată Basarabeasca-Berezino. Acest segmet feroviar nu a fost funcțional aproape 25 de ani.

     


    23.06.2025 | Infrastructura feroviară – lucrările de reabilitare continuă
    Lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești continuă. Până în prezent au fost executate reparații capitale și medii ale liniei feroviare pe secțiunea Căinari-Zloți. Specialiștii au înlocuit peste 60 de macazuri la 14 stații, iar liniile de cale ferată au fost reconstruite la stațiile Căușeni, Zaim, Zloți, Căinări și Cimișlia. ...

    20.06.2025 | Trenul de pompieri – din nou în acțiune
    Echipa de pompieri a trenului de intervenție la incendii a Întreprinderii de Stat “Calea Ferată din Moldova” a reacționat promt, oferind asistență Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la stingerea incendiului, izbucnit într-un depozit de mobilă din sectorul Botanica al mun.Chișinău. La 19 iunie 2025, ora 18.30, garnitura trenului de pompieri din cadrul echipei nr.5 a Serviciului Pază Militarizată, compus din 2 cisterne a câte 60 tone și vagonul de pompieri cu utilaj specializat, s-a deplasat în zona stației tehnice Chișinău 3 pentru asigurarea cu apă a autospecialelor de intervenție a pompierilor, antrenate în localizarea și lichidarea incendiului. ...

    16.06.2025 | Puncte feroviare de oprire – optimizarea continuă
    Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” continuă procesul de optimizare a structurii și a procesului de producție. Până la finele anului curent 21 din cele 71 de stații feroviare, urmează a fi transformate în puncte feroviare de oprire. Specialiștii au studiat și analizat logistica operațiunilor de transport de marfă pe linia de cale ferată din țară și au stabilit, că o parte din infrastructura feroviară nu este utilizată în procesul de producție de mulți ani. Totodată, întreținerea și deservirea acestor porțiuni de cale ferată, a clădirilor și construcțiilor auxiliare, duce la cheltuieli nejustificate, agravând situația financiară dificilă a întreprinderii. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!