Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Retrospectiva anului 2022. Provocări. Progrese. Rezultate.

     

    Deschideți raportul

    Anul 2022 a fost marcat de criză economică, război, inflație, secetă și deficit de combustibil, însă datorită viziunii clare, a abordării responsabile și a muncii în echipă,

    Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a reușit să înregistreze progrese economice, operaționale și pe agenda de investiții. Dacă e să ne referim la statisticile generale, atunci în anul 2022 volumul total de mărfuri transportate a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul 2021. Iar cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd lei (dublu față de anul 2021). Totodată, mai jos aveți o descriere succintă a proiectelor de infrastructură feroviară, dar și unele acțiuni importante de redresare a situației economice din cadrul întreprinderii. Raportul a fost prezentat în cadrul unei conferințe de presă de către directorul general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat.

     

    ·         Chiar în prima lună a anului 2022, până la începutul războiului din Ucraina, CFM a înregistrat o cifră record de mărfuri transportate. Doar în luna ianurie 2022 au fost transportate în total- 95,68 milioane tone/km- asta în timp ce volumul lunar de mărfuri transportate în anul 2021 era mereu între 25 și 87 mln tone/km.

    ·         A fost inițiat proiectul privind achiziționarea a 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 milioane euro.

    ·         Î.S ”Calea Ferată din Moldova” s-a implicat activ în gestionarea crizei refugiaților, în luna martie fiind organizate curse speciale spre Iași, iar mai multe spații au fost transformate în centre de prim-ajutor.

    ·         În luna mai, 2022, a avut loc lansarea celui mai important proiect de infrastructură feroviară de la independență încoace- Modernizarea tronsonului feroviar Tighina-Basarabeasca-Giurgiulești. Distanța- 233 km. Valoarea proiectului-113 mln de euro (BERD, BEI, Comisia Europeană). Lucrările sunt executate de o firmă din Kazahstan.

    ·         CFM a achitat integral restanțele salariale și fiscale acumulate pe parcursul anilor precedenți (datorii salariale: 150 mln lei, datorii fiscale- 48 mln lei.) De asemenea, salariile angajaților CFM au fost majorate cu 89% crescând de la 4050 lei la 7654 lei.

    ·         A fost elaborat planul de reabilitare în regim de urgență a coridorului Căinari-Chișinău-Ungheni-Bălți-Vălcineț în cadrul inițiativei UE Solidarity Lanes. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 96 de milioane de euro.( 20 mln grant din partea UE, 12 mln BERD) Lucrările de reabilitare a căilor ferate ar urma să înceapă în acest an pentru a fi finalizate în anul 2024.

    ·         În luna august a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca-Berezino, deschizând, astfel, accesul spre portul dunărean Izmail din Ucraina.

    ·         După o pauză de 24 de ani, în data de 6 noiembrie 2022, a fost reluată circulația trenului pe cursa internațională Chișinău-Kiev, până în prezent au fost transportați peste 7 mii de pasageri. În anul 2021 nu aveam nicio cursă feroviară internațională, iar în 2022 avem 4 curse active:

    -          Două curse zilnice spre Iași (transportați 114 mii pasageri)

    -          O cursă zilnică spre București (transportați 26 mii de pasageri)

    ·         Republica Moldova este conectată la rețeaua trans-europeană de transport TEN-T. În acest sens, Uniunea Europeană va acorda 20 de milioane de euro pentru reabilitarea căilor ferate din țara noastră.


    13.06.2025 | Curățirea vegetației - siguranța circulației feroviare
    Plantele, vegetația cu tulpini mari și arbuștii din vecinătatea liniei de cale ferată prezintă un pericol real siguranței circulației pasagerilor și serviciilor feroviare, iar iarba uscată de-a lungul liniei de cale ferată poate fi motivul unui incendiu de proporții cu consecințe grave. Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” efectuează lucrări de defrișare și curățire a vegetației înalte pe întregul perimetru al rețelelor feroviare, însă în primul rând, în zonele cu vizibilitate redusă, pentru asigurarea vizibilității semnalelor, indicatoarelor la trecerile la nivel și asigurarea gabaritului de liberă trecere. ...

    11.06.2025 | Transportul feroviar de mărfuri – probleme și soluții
    La 11 iunie 2025 în incinta Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” a avut loc o ședință de lucru cu participarea Viceprim-ministrului, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea și membrilor Asociaţiei Obştești „Asociaţia Expeditorilor şi Brokerilor Vamali din Republica Moldova”. Întrunirea a început cu trecerea în revistă a situației în domeniul transportului de mărfuri pe calea ferată. Viceprim-ministrul Vladimir Bolea a accentuat importanța extinderii rutelor logistice și consolidării relațiilor economice externe, rolului Republicii Moldova în lanțurile internaționale, dar și oportunitățile transportării mărfurilor pe linia de cale ferată. ...

    10.06.2025 | Conexiunea feroviară Prut-Fălciu – lucrările continuă
    Întreprinderea de Stat “Calea Ferată din Moldova” la 9 iunie 2025 a finalizat montarea a 550m de linie de cale ferată cu ecartament larg de la Stația Prut până la platforma de încărcare-descărcare a mărfurilor, următoarele lucrări urmând a fi efectuate pe calea europeană. Segmentul feroviar Cantemir-Fălciu, cu o lungime de aproximativ 4 kilometri, are o poziție strategică la granița dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, iar reluarea traficului feroviar pe acest tronson devine o alternativă de tranzit a mărfurilor în contextul diversificării rutelor de export pentru Republica Moldova. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!