Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    CFM majorează salariile

     

    Sporirea numărului de vagoane, precum și reparația acestora, efectuată în ultimii doi ani, a majorat substanțial încasările întreprinderii. Declarația a fost făcută de directorul general al Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, Iurii Topala. Acesta susține că administrația companiei a reușit să găsească soluții pentru a executa lucrări de reparație capitală a peste 400 vagoane, care riscau să ajungă la fier vechi.

    „Începând cu anul 2018, pe lângă reparațiile curente a vagoanelor marfare, am reușit să restaurăm și să prelungim termenul de exploatare și la o parte dintre cele care riscau să fie dezasamblate și vândute prin licitație. M-am opus vehement ideii de a transmite vagoanele de tip descoperit la compania de colectare a fierului vechi și le-am cerut colegilor să facă o analiză minuțioasă la fiecare vagon deținut de CFM. Ca urmare a acestei analize, a fost luată decizia de a repara, și nu a nimici aceste vagoane, fapt ce a adus, în luna martie, un profit de peste 7 milioane de lei”, a spus managerul instituției.

    Potrivit directorul CFM, banii din aceste încasări vor fi redirecționați pentru majorarea salariilor unor categorii de salariați.

    „Începând cu luna mai, prin ordinul meu, în calitate de director, fondul salarial al CFM va fi majorat cu peste 4 milioane de lei. Această sumă va fi distribuită pentru majorarea salariilor a aproximativ 3 mii de angajați. Feroviarii care vor beneficia de majorări sunt angajații cu cel mai mic coeficient salarial, printre care se numără muncitorii antrenați în mișcarea trenurilor, repararea materialului rulant, trenuri de intervenție ș.a.”, a precizat Iurii Topala.

    De asemenea, șeful de la Calea Ferată a dat asigurări că acesta este doar un prim-pas și că, în perioada următoare, planifică să atragă și alți agenți economici care să aleagă serviciile CFM, să repare mai multe vagoane și să asigure compania cu tracțiune. „Aceste acțiuni vor permite majorarea coeficientului salarial și a altor categorii de angajați”, a conchis acesta.

    Precizăm că, anterior, directorul CFM a insistat asupra majorării salariilor pentru mecanicii de locomotivă, iar majoritatea angajaților beneficiază de adaosuri salariale. Astfel, salariul mediu pe întreprindere ajunge la 4800 de lei. La ora actuală, fondul salarial al CFM constituie aproape 40 milioane de lei.

    Î.S. „Calea Ferată din Moldova” numără aproximativ 7.600 de angajați.

     


    14.02.2024 | Serghei Tomșa a fost numit în funcția de Director general interimar al Î.S. “Calea Ferată din Moldova”
    Astăzi,14 februarie 2024, Directorul general al Agenției Proprietății Publice, dl Roman Cojuhari, l-a prezentat pe dl Serghei Tomșa, în calitate de director general interimar al CFM, acesta, pînă în prezent a îndeplinit funcția de vicedirector general, responsabil de infrastructură și tracțiune....

    14.02.2024 | CFM- 3 ani de provocări, progrese și rezultate
    În ultima zi a exercitării funcției de Director general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, a prezentat în cadrul unei conferințe de presă raportul de activitate pentru anii 2021-2024. În raport se rergăsește descrierea proiectelor de infrastructură feroviară initiate în această perioadă, a acțiunilor întreprinse pentru stabilizarea și redresare a situației economice din cadrul întreprinderii, dar și alte acțiuni importante pentru dezvoltarea sectorului feroviar în Republica Moldova....

    04.01.2024 | Comunicat informative privind proiectul de reabilitare a coridorului feroviar Nord-Centru "RLF - Moldovan Railways Crisis Response" ("RLF-Raspuns de Urgenta-Caile Ferate din Moldova") în cadrul inițiativei Solidarity Lanes
    Creșterea capacității rețelei feroviare naționale prin reabilitarea liniilor de cale ferată pe coridorul Vălcineț-Ungheni-Căinari, cu înlăturarea restricțiilor de viteză și masă a trenurilor. Domeniul de aplicare general: Proiectul își propune să ofere capacitate suplimentară de infrastructură de-a lungul coridorului Nord-Central și să ofere acces îmbunătățit la porturile Constanța, Galați, Giurgiulești și Reni. Proiectul va realiza acest lucru prin eliminarea restricțiilor severe de viteză de-a lungul coridorului prin reînnoirea căii și balastului în locații critice. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!