Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Aportul CFM în soluționarea crizei energetice

    În perioada 2022-2023, Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a transportat peste 130 de mii de tone de păcură (din România- prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina- prin portul Reni). Cea mai mare cantitate a fost transportată în luna ianuarie-febuarie- 52 728 tone.  În perioada august-decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone.

    Iar acum să facem o retrospectivă:

    Încă în vara anului trecut se discuta despre riscul ca Republica Moldova să rămână fără acces la gaze naturale în perioada rece a anului, astfel, autoritățile au decis ca S.A ”Termoelectrica” să treacă la consum de păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca transportarea păcurii să fie realizată în regim prioritar de către Î.S ”Cale Ferată din Moldova”, în limita stocului disponibil de cisterne și locomotive.

    Pentru realizarea acestui obiectiv, au fost necesare soluții prompte și eficiente, întrucât, lunar, ”Termoelectrica” avea nevoie de 30-40 de mii de tone de combustibil, iar la acea etapă, CFM putea transporta doar 8 mii de tone lunar și, evident, nu era gata să asigure integral livrarea cantității solicitate (cauzele fiind lipsa numărului necesar de vagoane de tip cisternă și de boghiuri pentru transportarea păcurii la frontieră. Lipsa experienței logistice de a transporta acest tip de marfă direct din porturi, la fel, era un impediment.)

    În urma efortului depus de către specialiștii CFM, în termen scurt a fost posibilă redresarea situației: în regim de urgență au fost reparate vagoane și boghiuri, iar prin colaborare cu furnizorii de păcură, ne-au fost oferite spre închiriere vaogane din Ucraina. Astfel, CFM a ajuns să transporte lunar și peste 30 de mii tone de păcură. În total, în transportarea păcurii, au fost implicate peste 2 300 de vagoane.


    04.07.2025 | În premieră - reparația capitală a locomotivelor
    Pentru prima dată în ultimii zece ani Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” a efectuat reparația capitală a locomotivei diesel ЧМЭ3-4942, relansând capacitățile tehnice și inginerești proprii și marcând un moment de referință pentru întreprindere. Lucrările majore au fost efectuate de echipa de specialiști a întreprinderii: ingineri, electricieni, mecanici și lăcătuși, care, pe lângă repararea motoarelor electrice de tracțiune, șasiului, generatorului principal și altor piese importante, a reușit, în premieră, șlefuirea arborelui cotit, care nu a mai fost efectuată în Republica Moldova din anul 1991. ...

    02.07.2025 | Documentația de proiectare pe segmentul Văleni - finalizată
    Întreprinderea de Stat “Calea Ferată din Moldova” anunță licitație pentru îndeplinirea lucrărilor de reabilitare a tronsonului de cale ferată din satul Văleni, raionul Cahul! Documentația de proiectare a lucrărilor de reabilitare a tronsonului feroviar Văleni, pe un segment de aproximativ 360 metri, a fost finalizată. Lucrările de proiectare au fost efectuate de compania autohtonă “Intexnauca”, care a utilizat tehnologii moderne și a identificat soluții inginerești fiabile pentru consolidarea malului râului Prut și asigurarea rezistenței oricăror cataclisme. ...

    27.06.2025 | Sezonul de recoltare – soluții logistice sigure, ecologice și avantajoase
    Un parc de 721 de vagoane specializate, tarife personalizate și condiții flexibile pune la dispoziția agenților economici Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” în perioada sezonului de recoltare a cerealelor – o perioadă de importanță majoră atât pentru producătorii agricoli, cât și pentru întreaga economie națională. Vagoanele specializate pentru transportul cerealelor au fost reparate și pregătite să asigure deplasarea în siguranță și în timp util a producției agricole spre punctele de destinație, inclusiv spre terminalele de export. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!