Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Aportul CFM în soluționarea crizei energetice

    În perioada 2022-2023, Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a transportat peste 130 de mii de tone de păcură (din România- prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina- prin portul Reni). Cea mai mare cantitate a fost transportată în luna ianuarie-febuarie- 52 728 tone.  În perioada august-decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone.

    Iar acum să facem o retrospectivă:

    Încă în vara anului trecut se discuta despre riscul ca Republica Moldova să rămână fără acces la gaze naturale în perioada rece a anului, astfel, autoritățile au decis ca S.A ”Termoelectrica” să treacă la consum de păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca transportarea păcurii să fie realizată în regim prioritar de către Î.S ”Cale Ferată din Moldova”, în limita stocului disponibil de cisterne și locomotive.

    Pentru realizarea acestui obiectiv, au fost necesare soluții prompte și eficiente, întrucât, lunar, ”Termoelectrica” avea nevoie de 30-40 de mii de tone de combustibil, iar la acea etapă, CFM putea transporta doar 8 mii de tone lunar și, evident, nu era gata să asigure integral livrarea cantității solicitate (cauzele fiind lipsa numărului necesar de vagoane de tip cisternă și de boghiuri pentru transportarea păcurii la frontieră. Lipsa experienței logistice de a transporta acest tip de marfă direct din porturi, la fel, era un impediment.)

    În urma efortului depus de către specialiștii CFM, în termen scurt a fost posibilă redresarea situației: în regim de urgență au fost reparate vagoane și boghiuri, iar prin colaborare cu furnizorii de păcură, ne-au fost oferite spre închiriere vaogane din Ucraina. Astfel, CFM a ajuns să transporte lunar și peste 30 de mii tone de păcură. În total, în transportarea păcurii, au fost implicate peste 2 300 de vagoane.


    21.10.2024 | Reabilitarea căii ferate continuă
    Lucrările de reabilitare a drumului de fier pe tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime totală de 233km, continuă. La 17 octombrie 2024, din Kazahstan, în Portul Internațional Liber Giurgiulești a sosit următorul lot de șine – 2422 mii tone, destinat reparației capitale a liniilor de cale ferată din Moldova. ...

    30.09.2024 | A doua partidă de șine din Republica Kazahstan a ajuns în Moldova!
    La 29 septembrie 2024 în Portul Internațional Liber Giurgiulești a sosit al doilea lot de șine – 1.433 tone, destinat reparației capitale a liniilor de cale ferată din Moldova. Lucrările de proiectare și reabilitare a drumului de fier pe tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime totală de 233km, sunt efectuate de compania kazahă “Temirzhol Zhondeu”....

    23.09.2024 | Cheia succesului – consolidarea eforturilor
    Cheia succesului – consolidarea eforturilor În perioada 19-23 septembrie 2024 Întreprinderea de Stat “Calea Ferată din Moldova” a fost gazda unei delegații internaționale, sosite în vizită de lucru pentru familiarizarea cu mersul lucrărilor de proiectare și reabilitare a drumului de fier pe tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungimetotală de 233km. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!