Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Aportul CFM în soluționarea crizei energetice

    În perioada 2022-2023, Î.S ”Calea Ferată din Moldova” a transportat peste 130 de mii de tone de păcură (din România- prin porturile Constanța și Galați și din Ucraina- prin portul Reni). Cea mai mare cantitate a fost transportată în luna ianuarie-febuarie- 52 728 tone.  În perioada august-decembrie 2022 au fost transportate peste 64 de mii de tone.

    Iar acum să facem o retrospectivă:

    Încă în vara anului trecut se discuta despre riscul ca Republica Moldova să rămână fără acces la gaze naturale în perioada rece a anului, astfel, autoritățile au decis ca S.A ”Termoelectrica” să treacă la consum de păcură. Comisia pentru Situații Excepționale a dispus ca transportarea păcurii să fie realizată în regim prioritar de către Î.S ”Cale Ferată din Moldova”, în limita stocului disponibil de cisterne și locomotive.

    Pentru realizarea acestui obiectiv, au fost necesare soluții prompte și eficiente, întrucât, lunar, ”Termoelectrica” avea nevoie de 30-40 de mii de tone de combustibil, iar la acea etapă, CFM putea transporta doar 8 mii de tone lunar și, evident, nu era gata să asigure integral livrarea cantității solicitate (cauzele fiind lipsa numărului necesar de vagoane de tip cisternă și de boghiuri pentru transportarea păcurii la frontieră. Lipsa experienței logistice de a transporta acest tip de marfă direct din porturi, la fel, era un impediment.)

    În urma efortului depus de către specialiștii CFM, în termen scurt a fost posibilă redresarea situației: în regim de urgență au fost reparate vagoane și boghiuri, iar prin colaborare cu furnizorii de păcură, ne-au fost oferite spre închiriere vaogane din Ucraina. Astfel, CFM a ajuns să transporte lunar și peste 30 de mii tone de păcură. În total, în transportarea păcurii, au fost implicate peste 2 300 de vagoane.


    11.06.2025 | Transportul feroviar de mărfuri – probleme și soluții
    La 11 iunie 2025 în incinta Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova” a avut loc o ședință de lucru cu participarea Viceprim-ministrului, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Vladimir Bolea și membrilor Asociaţiei Obştești „Asociaţia Expeditorilor şi Brokerilor Vamali din Republica Moldova”. Întrunirea a început cu trecerea în revistă a situației în domeniul transportului de mărfuri pe calea ferată. Viceprim-ministrul Vladimir Bolea a accentuat importanța extinderii rutelor logistice și consolidării relațiilor economice externe, rolului Republicii Moldova în lanțurile internaționale, dar și oportunitățile transportării mărfurilor pe linia de cale ferată. ...

    10.06.2025 | Conexiunea feroviară Prut-Fălciu – lucrările continuă
    Întreprinderea de Stat “Calea Ferată din Moldova” la 9 iunie 2025 a finalizat montarea a 550m de linie de cale ferată cu ecartament larg de la Stația Prut până la platforma de încărcare-descărcare a mărfurilor, următoarele lucrări urmând a fi efectuate pe calea europeană. Segmentul feroviar Cantemir-Fălciu, cu o lungime de aproximativ 4 kilometri, are o poziție strategică la granița dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, iar reluarea traficului feroviar pe acest tronson devine o alternativă de tranzit a mărfurilor în contextul diversificării rutelor de export pentru Republica Moldova. ...

    05.06.2025 | În atenția participanților la trafic!
    Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” informează participanții la trafic, că a demarat procesul de transformare a 30 de treceri la nivel cu calea ferată dirijate (dotate cu bariere mecanice) în treceri la nivel cu calea ferată nedirijate, semnalizate prin indicatoare. Această decizie este inevitabilă, fiind luată pentru a menține funcționalitatea rețelei feroviare, în contextul reducerii drastice a fondurilor disponibile pentru întreținerea și modernizarea infrastructurii. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!