Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


     

    Propuneri pentru majorarea volumelor de marfă

     

    La solicitarea mediului de afaceri, Î.S. Calea Ferată din Moldova” și Ministerul Economiei și Infrastructurii au lansat consultări în privința eficientizării conlucrării dintre producătorii de produse cerealiere și CFM. Astfel, reprezentanții companiilor beneficiare de transport feroviar marfar pentru produse cerealiere au comunicat un șir de propuneri în scopul majorării volumelor de marfă exportată în Uniunea Europeană și porturile maritime din Ucraina. În același timp, au fost menționate obiecții, ce se referă la calitatea serviciilor prestate de Î.S. Calea Ferată din Moldova

    În acest context, producătorii produselor cerealiere au solicitat posibilitatea examinarea amenajării spațiilor pentru încărcare a vagoanelor cerealiere în mun. Ungheni: “Atrag atenția mediului de afaceri la faptul că la stația Berești pot fi încărcate/descărcate vagoane cu ecartamentul de 1435 mm (ecartament european), fără de a fi efectuată transbordarea roților. Stația în cauză este dotată cu infrastructură dezvoltată și permite prelucrarea unui volum mare de marfă. Respectiv, nu trebuie de exclus din lanțul logistic exportul mărfurilor în statele Uniunii Europene pe cale ferată ” a declarat Directorul General al Î.S. “Calea Ferată din Moldova”.

    Totodată, reprezentanții mediului de afaceri au comunicat că calitatea serviciilor prestate de Î.S. “Calea Ferată din Moldova” se îmbunătățește și este necesar de continuat evoluția pozitivă. Dar, politica corporativă a întreprinderii urmează să fie ajustată la regulile de piață: “Mediul de afaceri dictează regulile de joc și este necesar de atras atenția la sugestiile acestora. În caz contrar, Î.S. Calea Ferată din Moldovava pierde clienții. Dacă agenții economici solicită sprijin, întreprinderea trebuie să fie deschisă pentru acestea” a comunicat Secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii – Serghei Bucataru.

    În urma primei runde de consultări, reprezentanții mediului de afaceri, Î.S. “Calea Ferată din Moldova”, Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului și Ministerului Economiei și Infrastructurii urmează să analizeze posibilitatea majorării listei priorităților de subvenționare în dezvoltare agricolă și rurală, echiparea stațiilor feroviare cu echipamente pentru depozitarea și expedierea produselor cerealiere, precum și modificarea politicii corporative și regulilor de deservire a clienților din cadrul Î.S “Calea Ferată din Moldova”.

     


    14.02.2024 | Serghei Tomșa a fost numit în funcția de Director general interimar al Î.S. “Calea Ferată din Moldova”
    Astăzi,14 februarie 2024, Directorul general al Agenției Proprietății Publice, dl Roman Cojuhari, l-a prezentat pe dl Serghei Tomșa, în calitate de director general interimar al CFM, acesta, pînă în prezent a îndeplinit funcția de vicedirector general, responsabil de infrastructură și tracțiune....

    14.02.2024 | CFM- 3 ani de provocări, progrese și rezultate
    În ultima zi a exercitării funcției de Director general al Î.S ”Calea Ferată din Moldova”, Oleg Tofilat, a prezentat în cadrul unei conferințe de presă raportul de activitate pentru anii 2021-2024. În raport se rergăsește descrierea proiectelor de infrastructură feroviară initiate în această perioadă, a acțiunilor întreprinse pentru stabilizarea și redresare a situației economice din cadrul întreprinderii, dar și alte acțiuni importante pentru dezvoltarea sectorului feroviar în Republica Moldova....

    04.01.2024 | Comunicat informative privind proiectul de reabilitare a coridorului feroviar Nord-Centru "RLF - Moldovan Railways Crisis Response" ("RLF-Raspuns de Urgenta-Caile Ferate din Moldova") în cadrul inițiativei Solidarity Lanes
    Creșterea capacității rețelei feroviare naționale prin reabilitarea liniilor de cale ferată pe coridorul Vălcineț-Ungheni-Căinari, cu înlăturarea restricțiilor de viteză și masă a trenurilor. Domeniul de aplicare general: Proiectul își propune să ofere capacitate suplimentară de infrastructură de-a lungul coridorului Nord-Central și să ofere acces îmbunătățit la porturile Constanța, Galați, Giurgiulești și Reni. Proiectul va realiza acest lucru prin eliminarea restricțiilor severe de viteză de-a lungul coridorului prin reînnoirea căii și balastului în locații critice. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!