Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată a stațiilor și a nodurilor feroviare din Moldova.

     

    Chișinău, 28 mai 2024 –  În perioada 13-24 mai 2024, Serghei Tomșa, Directorul General Interimar al Î.S. Calea Ferată din Moldova (CFM), împreună cu un grup de lucru format din  angajați ai CFM, au desfășurat verificarea de primăvară a liniilor de cale ferată și nodurilor feroviare din țară. Această acțiune a avut ca scop principal verificarea menținerii siguranței și eficienței transportului feroviar, precum și identificarea și rezolvarea problemelor de infrastructură.

    Verificarea a inclus inspectarea detaliată a principalelor tronsoane de cale ferată, a stațiilor și a altor facilități feroviare, pentru a evalua starea tehnică a acestora și pentru a identifica soluții optime de înlăturare și soluționare  a deficiențelor. Serghei Tomșa a declarat: „Aceste inspecții sunt esențiale pentru menținerea unui nivel ridicat de siguranță și fiabilitate a transportului feroviar. Este prioritatea noastră să îmbunătățim condițiile rețelei feroviare din Moldova pentru a asigura continuu serviciile oferite pasagerilor și partenerilor noștri.”

    În cadrul inspecției, la fiecare nod feroviar grupul de lucru a desfășurat  întrevederi cu conducerea filialelor, activul sindicatelor și angajații stațiilor, pentru a afla și analiza problemele direct de la cei care lucrează zilnic pe teren și pentru a înțelege mai bine provocările cu care se confruntă, s-a discutat despre situația financiară și problemele economice cu care CFM se confruntă în prezent și au fost prezentate măsurile care se întreprind pentru a ameliora această situație economică.  Totodată, s-a discutat despre proiectele investiționale care sunt în proces de desfășurare, inclusiv cele care sunt la etapa de pregătire, dar și la ce etapă se află procesul de reorganizare a CFM în conformitate cu noul Cod Feroviar. „În ciuda greutăților cu care se confruntă CFM la momentul actual, angajații noștri sunt elementul cheie în desfășurarea activității, din acest motiv  este important să le ascultăm ideile și preocupările pentru a putea lua decizii informate și eficiente,” a adăugat Serghei Tomșa.

    Rezultatele acestei verificări vor sta la baza unui plan de acțiuni detaliat, care va fi implementat în următoarele luni pentru a aduce îmbunătățiri concrete rețelei de cale ferată din Moldova.


    23.06.2025 | Infrastructura feroviară – lucrările de reabilitare continuă
    Lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești continuă. Până în prezent au fost executate reparații capitale și medii ale liniei feroviare pe secțiunea Căinari-Zloți. Specialiștii au înlocuit peste 60 de macazuri la 14 stații, iar liniile de cale ferată au fost reconstruite la stațiile Căușeni, Zaim, Zloți, Căinări și Cimișlia. ...

    20.06.2025 | Trenul de pompieri – din nou în acțiune
    Echipa de pompieri a trenului de intervenție la incendii a Întreprinderii de Stat “Calea Ferată din Moldova” a reacționat promt, oferind asistență Inspectoratului General pentru Situații de Urgență la stingerea incendiului, izbucnit într-un depozit de mobilă din sectorul Botanica al mun.Chișinău. La 19 iunie 2025, ora 18.30, garnitura trenului de pompieri din cadrul echipei nr.5 a Serviciului Pază Militarizată, compus din 2 cisterne a câte 60 tone și vagonul de pompieri cu utilaj specializat, s-a deplasat în zona stației tehnice Chișinău 3 pentru asigurarea cu apă a autospecialelor de intervenție a pompierilor, antrenate în localizarea și lichidarea incendiului. ...

    16.06.2025 | Puncte feroviare de oprire – optimizarea continuă
    Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” continuă procesul de optimizare a structurii și a procesului de producție. Până la finele anului curent 21 din cele 71 de stații feroviare, urmează a fi transformate în puncte feroviare de oprire. Specialiștii au studiat și analizat logistica operațiunilor de transport de marfă pe linia de cale ferată din țară și au stabilit, că o parte din infrastructura feroviară nu este utilizată în procesul de producție de mulți ani. Totodată, întreținerea și deservirea acestor porțiuni de cale ferată, a clădirilor și construcțiilor auxiliare, duce la cheltuieli nejustificate, agravând situația financiară dificilă a întreprinderii. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!