Informații importante | Важная информация
Companie - Știri


    Comunicat informative privind proiectul de reabilitare a

    coridorului feroviar Nord-Centru "RLF - Moldovan Railways Crisis Response"

    ("RLF-Raspuns de Urgenta-Caile Ferate din Moldova") în cadrul inițiativei Solidarity Lanes

     

    Scopul proiectului

    Creșterea capacității rețelei feroviare naționale prin reabilitarea liniilor de cale ferată pe coridorul Vălcineț-Ungheni-Căinari, cu înlăturarea restricțiilor de viteză și masă a trenurilor.

    Domeniul de aplicare general: Proiectul își propune să ofere capacitate suplimentară de infrastructură de-a lungul coridorului Nord-Central și să ofere acces îmbunătățit la porturile Constanța, Galați, Giurgiulești și Reni. Proiectul va realiza acest lucru prin eliminarea restricțiilor severe de viteză de-a lungul coridorului prin reînnoirea căii și balastului în locații critice.

     

    Componentele proiectului

    Proiectul presupune achiziționarea de șine, traverse, elemente de fixare și balast pentru reînnoirea liniilor principale de-a lungul coridorului Nord-Central în Moldova și efectuarea lucrărilor de reabilitare pentru aproximativ 128,3 km de linie, dintre care estimativ 96,7 km reînnoire completă și 31,7 km de reînnoire parțială.

    Proiectul implică finanțare combinată BERD/UE/BEI în mărime de 114 milioane EUR sub formă de granturi și împrumuturi.

     

    Implementare

    Urmare a discuțiilor cu BERD si BEI, a fost agreată de principiu lansare procedurilor de consultare a pieței, întru identificarea potențialilor contractori pentru reabilitare infrastructurii, în contextul circumstanțelor cauzate de războiul din Ucraina, care impun constrângeri logistice pentru materialele și echipamentul necesar realizării lucrărilor de reabilitare a infrastructurii feroviare cu ecartament 1520 mm.

    Astfel la 20.12.2023 a fost lansat anunțul și documentația de licitație prin procedura de precalificare privind contractarea lucrărilor de reabilitarea a căii pe tronsonul de cale ferată Vălcineț-Bălți-Ungheni-Chișinău-Căinari.

    Termenul pentru prezentarea ofertelor fiind stabilit la 31.01.2024.

    Achizițiile în cadrul proiectului se vor face în conformitate cu Regulile de achiziție ale BERD, iar informația cu privire la licitație este publicată pe platforma electronică de achiziții a BERD si poate fi accesată la următorul link:

    https://ecepp.ebrd.com/respond/AU7U23RYDR

     

    Aranjamente financiare

    Până la etapa actuală, au fost semnate cu BERD: acordul de împrumut în mărime de 23 mil. euro și acordul de grant oferit prin intermediul Instrumentului de Vecinătate, Cooperare pentru Dezvoltare și Cooperarea Internațională (IVCDCI) pentru Europa Globală în mărime de 19,56 mil. euro, ratificate prin LP Nr. 351/2023, respectiv LP. Nr.385/2023. La 13 decembrie 2023 Guvernul prin HG nr. 1116/2023 a aprobat negocierea și semnarea unui contract de finanțare cu BEI sub formă de împrumut în mărime de 41,205 mil. euro, acesta fiind semnat la 18 decembrie 2023. Totodată, din fondul NIP al UE prin intermediul BEI urmează a fi alocat un grant în mărime de 12 milioane euro. Complementar se discută cu BERD asupra majorării sumei împrumutului de la 23 la 41,2 mil. euro. În total bugetul proiectului ar urma să fie constituit din 82,41 mil. euro împrumut și 31,59 mil. euro grant.

    Resursele vor fi orientate spre achiziția de materiale pentru suprastructura căii, contractarea lucrărilor de proiectare și reabilitare pentru întregul tronson.


    21.10.2024 | Reabilitarea căii ferate continuă
    Lucrările de reabilitare a drumului de fier pe tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime totală de 233km, continuă. La 17 octombrie 2024, din Kazahstan, în Portul Internațional Liber Giurgiulești a sosit următorul lot de șine – 2422 mii tone, destinat reparației capitale a liniilor de cale ferată din Moldova. ...

    30.09.2024 | A doua partidă de șine din Republica Kazahstan a ajuns în Moldova!
    La 29 septembrie 2024 în Portul Internațional Liber Giurgiulești a sosit al doilea lot de șine – 1.433 tone, destinat reparației capitale a liniilor de cale ferată din Moldova. Lucrările de proiectare și reabilitare a drumului de fier pe tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungime totală de 233km, sunt efectuate de compania kazahă “Temirzhol Zhondeu”....

    23.09.2024 | Cheia succesului – consolidarea eforturilor
    Cheia succesului – consolidarea eforturilor În perioada 19-23 septembrie 2024 Întreprinderea de Stat “Calea Ferată din Moldova” a fost gazda unei delegații internaționale, sosite în vizită de lucru pentru familiarizarea cu mersul lucrărilor de proiectare și reabilitare a drumului de fier pe tronsonul de cale ferată Bender-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cu o lungimetotală de 233km. ...
    Afișați mai multe ...
    Contactează-ne!